Friday, July 6, 2012

Inception..


Abartili oyunculuklar disinda (Mr. Bean gibi ya da bizimkilerden Orcun gibi) oyle belirgin antipati duydugum fazla oyuncu yoktur televizyon ve sinema camiasindan. Hepsini cok sevmesem de en fazla notr hisler beslerim. 

Ama nedenini bilmedigim bir sekilde Leonardo DiCaprio ilk gordugum andan itibaren inanilmaz antipatik geldi bana. Sasirtici gelebilir ama Titanic'i bile izleyemedim o oynuyor diye. Suratini gormeye bile tahammulum yok. 

Gectigimiz senelerde bir cilginlik yapip The Departed filmini izlemeye basladim. Artik nasil goz ardi ettiysem filmi daha yarim saat olmusken uyuyakalmisim ki normalde kotunun de kotusu filmleri bile sonuna kadar izlerim belki super bir yere baglanir harika bir finali vardir diye:)

Sadece The Aviator filminin tamamini izledim Leonardo'nun. O senenin Oscar'a aday butun filmlerini izlemisken bir o eksik kalmasin diye. 5 tane Oscar aldiginda da sasirmistim.

30dan fazla filmi olan (bir cogu da IMDB'de oldukca yuksek puanlanmis) DiCaprio'ya bir sans daha vermek istedim. (Benim filmlerini izlememe cok ihtiyaci oldugu icin :)


Cok konusulan ve Top250 listesinde 14. siradaki Inception filmini sectim. Sonu bir yere baglanmayan ya da ucu acik birakilan hatta bazen filmin tamamindan bir anlam cikaramadigim filmleri izlemeyi cok severim. Bu film ile ilgili yapilan yorumlari vs okuyunca bunun da o tarz bir film oldugunu varsaydim. Leonardo ile ilgili tum on yargilarimdan kurtulup gozumu karartip filmi izlemeye basladim. 

Filmde hosuma giden bir kac sahne olduysa da iki bucuk saatin buyuk kismindan zevk almadim. Zaman zaman sacmaliklar ve ufak tefek mantik hatalari da olunca beni tatmin etmedi film. 

Bir de kurgusunun cok iyi oldugu soyleniyor bazi kisilerce ama ben her aksam 3-4 ruya goruyorum ve bu ruyalarin bazilari o kadar ilginc ve tuhaf ama kendi icinde tutarli oluyor ki nasil bir bilincaltiyla yarattigima sasiriyorum, hani yazsam kitap olur cinsten:) O yuzden cok etkilenemedim ruya icine gecmis ruyalardan. Kafami karistiracagini, zihnimi zorlayacagini dusundugum filmin sadece bir kac katman ruya arasinda gidip gelme ve bunun saglanabilmesi icin gerekli kosullarin yaratilmasi ile ilgili bir kurgudan olustugunu gorunce de hayal kirikligina ugradim. Evet sonu acikta birakilmisti ama o kadar fazlasi yok.

Oyunculuklara gelince sanirim ben hala Leonardo filmi izlemeye hazir degilim cunku donuk surati, kagittan okur gibi diyaloglari ve renksiz oyunculuguyla bana sıkıntıdan baska bir sey vermiyor. 

Neyse ki cok sempatik ve dogal buldugum Joseph Gordon-Levitt ve yaninda Tom Hardy ve Marion Cotillard olunca filmin sonunu getirebildim. The Last Samurai'den bildigimiz Ken Watanabe'de filmin olumlu taraflarindan. 

Izlemek isteyenler icin spoiler vermeden filmin konusu kisaca soyle: Filmde ruyalara girerek bilincaltindan fikir calan bir hirsizin yeni gorevi olan Inception'ı yani fikir asilamayi basarmak icin takimiyla birlikte verdikleri mucadele ve goreviyle kendi yasami arasindaki dengeyi tutturma cabasi konu ediliyor. 

Joseph demisken eglenceli bir video ile bitsin post o kadar elestirinin ustune :))

       


2 comments:

  1. Lisede ilk aşklarımdan biriydi, baby-face tarzıyla kalplerimizi çalmıştı.
    Donuk suratlı, kağıt suratlı ifadeleri biraz kalbimi kırdı bak! :(
    Neyse bu durumun arkadaşlığımızı bozmasına izin vermeyeceğim :)))
    Şaka bir yana ben severim kendisini. Bir tek Revolutionary Road'da beğenmemiştim.
    Son olarak Muhteşem Gatsby'i izledim ve oraya da yakışmıştı bence. Zevkler ve renkler meselesi işte! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahahaha :))

      Kagit suratli demedim hem ben ama hosuma gitti sen soyleyince, bundan sonra Leocugumun benim icin adi kagit surattir :)

      Bence bu sekilde daha iyi, rekabet, kiskanclik vs yok, ya benim de ilk askim Leo olsaydi?? Mesela ben uzuluyor muyum sen Johnny Depp sevmiyorsun(!) diye, yooo :P

      Saka maka bugune bugun Titanik'i izlememis olsam da toplamda 4,5 DiCaprio filmi izlemis insanim, Gatsby ve Wall Street'i de ekle listeye, tam bir fan olma yolunda ilerliyorum ;))

      Delete