Skip to main content

Kalanchoe..




Bakimi cok kolay olan hatta kendi kendine bakan bir bitki. Bir cicek alayim, fazla sulamaya gerek olmasin hatta arada susuz kalsa da basinin caresine baksin, sicakta balkonda bahcede, sogukta evin icinde rahat rahat takilsin, cicekleri ustunde uzun sure ustunde kalsin diyorsaniz Kalanchoe sizin icin bicilmis kaftan.

Ciceklerinin kirmizi, turuncu, sari, leylak, beyaz ve pembe renkleri oluyor. Bende uc cesit Kalanchoe var. Biri pembe cicekli, biri turuncu cicekli, digeri de ciceksiz bir tur.
Tomurcuklandiginda cicekler uzun surede cikiyor ama aylarca ustunde kaliyor. Cicekler solmaya basladiginda kesmek gerekiyor. (Ciceklenme icin ''kisa gun uygulamasi'' yapilabilir. )

Neme ihtiyaci olmayan bir cicek. Kaktusgillerden oldugu icin fazla sulamaya da gerek yok. Hatta iki sulama arasinda topragin kurumasina izin vermek gerekiyor. Kuruyan hatta neredeyse taslasmis toprak az miktarda suyla sulandiginda bile yetiyor.

Aydinlik yerleri seven bir bitki ama gunes almayan yerde de yasayabiliyor. Oda sicakligi ideal bu bitki icin. Benimkiler farkli acilardan gunes alan farkli odalarda, bir kismi da balkonda ama her duruma uyum sagliyorlar.

Aldigimda pembe renkli cicekleri olan Kalanchoe'm hizla uzuyor. Dallari kesmem gerekiyor sık sık. Bu  bitkinin en guzel taraflarindan birisi de cok kolay uretilmesi. Kesilen dali alip oldugu gibi topraga soktugunuzda hemen tutuyor ve buyumeye basliyor. Ben kestigim dallardan uc saksi Kalanchoe edindim simdiden. Yapraktan bile uretilebiliyor, hatta topraga dusen yapraklar kendiliginden bile tutabiliyormus.








Bunlar da dallardan ureyen yavru Kalanchoe'ler:)





Bu da digerlerinden biraz farkli turde ciceksiz bir Kalanchoe.



Comments

  1. benim de öyle kendi kendine bakabilen bir çiçek bilmeye ihtiyacım var gerçekten. aklımda bulunsun bu gün olur kendi evim olur lazım olur diye düşünüyorum:) sevgilimin ofiste bakarsın diye hediye ettiği çim adama hatta bu çimcik denen ufacık bi versiyonu bakamadım:D 2 kere çıktı çimler ama devamlılığı olmadı ben de süs olarak kullanıyorum şu an:D

    ReplyDelete
  2. Halloween temali olan kucuklerin altinda ikiser corba kasigi kadar toprak var yok ve bazen haftalarca sulanmiyorlar, ona ragmen hic bir sey olmuyor, arada sararip dokulen yapraklari olmasa yapma cicek sanacagim :))

    Ciceklerinin cogu acmamis ama ustu bol tomurcuklu sekilde alirsan, o cicekler acinca uc bes ay kaliyor ustunde.

    Bir yerde okumustum, birisi ofiste bakiyormus, sadece cay ictigi bardagin dibinde kalan cayi saksiya dokuyormus yaptigi tek bakim bu :D

    ReplyDelete

Post a Comment