Skip to main content

Postcards from België 1

Sadece 120 km uzaga Hollanda'ya gitti bu kartpostal. Femke 33 yasinda, iki de cocugu var. Simdi farkli bir yerde otursa da Belcika sinirinda bir kasabada buyumus. Bir nevi komsu sayiliriz. 

Ne kadar sansli ki bir tane de kopekleri var. Ben de kopek sahibi olmayi sabirsizlikla bekliyorum. Her acidan hazir olmak icin biraz daha zamana ihtiyacimiz var, guzelliklerin yaninda buyuk bir sorumluluk gerektiriyor, cocuk sahibi olmak gibi:)

Femke bahce isleriyle ugrasmayi cok seviyor. Henuz 2 ve 4 yaslarinda olan cocuklarina da bitkilerin nasil yetistigini ogretiyor. 

Biz de simdi evin icinde, balkonda mumkun oldugunca bir seyler ekmeye, yetistirmeye calisiyoruz ama eskileri hatirladim da, benim cocuklugumda doga henuz bu kadar yipratilmamisti. 

Lojmanin bahcesindeki genis tarladan aycicegi kopartir, cekirdeklerini citlerdik. Kucuk, tombul, siyah olan cekirdeklerden yemissek parmaklarimiz, dudaklarimiz da simsiyah olurdu. 

Torba torba mis kokulu domatesi dalindan toplar, sularini cekirdeklerini dirseklerimizden akita akita yerdik.

Babaannemin bahcesindeki cileklerin tadi da baska olurdu. O kadar cok yerdim ki, yeter artik, alerji olacaksin dediklerinde, olsun avil icerim gecer dermisim. Kucucuk cocugun atin olumu arpadan anlayisi da bu olsa gerek :) 

Anneannemin bahcesindeki eriklerin tadini da baska yerde bulamadim, ne disleri kamastiracak kadar eksi ne de kirmizi erik gibi tatliydi, yedigim en lezzetli eriklerdi. 

Bir de yanindan her gecerken kokusu sinsin diye ellerimi ustunde gezdirdigim feslegenler var tabi. 

Sakizlarimiza aroma ve renk katmak icin sakizla birlikte cignedigimiz turuncu ve sari cicek yapraklarini da unutmamak gerek, organik sakiz:)

Bahcede bulabildigim butun cicekleri kaynatip yaptigim ve nedense karincalar uzerinde denedigim aşk iksiri vardi bir de..

Cocuklar bazen cok ilginc oluyorlar :D


Comments

  1. Aşk iksiri!!!! Hem de o yaşlarda:)))
    Geldi mi üzerine çocukluk aşkı?

    ReplyDelete
  2. Izledigim cizgi filmlerden falan etkilendim heralde, Şirinler ya da Alice harikalar diyarinda falan olabilir tam bilemiyorum.. Asil amacim ask degil de deneysel bir calisma yapmakti, en tehlikesiz olarak da cicekleri kaynatmayi secmisim iyi olmus tabi:D

    O donemlerden hatirladigim bir cocukluk aski yok, işe yaramamis galiba benim iksir :P Karincalara gelirsek bir kac tanesi asik olamasa da telef oldu ne yazik ki.

    Deney sonucu: Iksir karincalar uzerinde vucudun belirli kisimlarini şişirici etki yapip olume neden oluyor. :)

    ReplyDelete

Post a Comment