Skip to main content

London calling..


Christmas ve yeni yil tatilleri birlesince uzun bir tatilimiz oldu. Bu tatilin bir haftasini Ingiltere'de gecirdik. Gidis gelis ve sehirler arasi gecislerde hep tren yolculugunu tercih ettik. Tren yolculuklari her acidan benim favorim, hizli trenlerden sonra ''...ama yavas'' soylemi de kalkti artik. 
Kitap okuyarak, muhabbet ederek, muzik dinleyerek, plan yaparak gecirdik yolculuklarimizi. Ilk gun basimiza gelen bir kac ilginc aksilik disinda her sey cok guzeldi. 

Ingiltere'deki ilk iki gun icin duragimiz Londra oldu. Merkezdeki Ibis otellerinden birinde kaldik. Ibis otelleri her durumda kurtarici otelimiz oluyor, cogunun yeri ya metrolarin dibinde ya da sehir merkezinde oluyor, hem rahat ve temiz, hem de hesapli.



Cuma gunu Londra'ya gec saatte varinca otelin yakinindaki bir puba gittik ve Bulmers'in elmali ciderini denedim. Bol buzlu ve ferah tadiyla tam bir yaz icecegi, ben tadini sevdim.

Bir sonraki gun erken saatlerde gezilerimize basladik. Iki gun boyunca Londra'daki belli basli gezilecek yerlerin cogunu gezdik, noel zamani bu geziler daha da keyifli ve isil isil oldu. Bunlarin bir kismini ayri postlarda paylasacagim.


















Londra'daki benim icin en guzel tecrubelerden biri Dominion tiyatrosunda izledigimiz 'We will rock you'' muzikali oldu. Bastan sona Queen sarkilariyla bezenmis bu gorsel solen kelimenin tam anlamiyla harikaydi, zamanin nasil gectigini anlamadim gosteri boyunca.




























Bir aksam Londra'da her yerde gorebileceginiz Portekiz restauranti Nandos'ta yedik aksam yemegini. Nandos'ta tavuk servis ediliyor ama asil onemli nokta tavugunuzu ne kadar aci istediginiz. Ben internetteki yorumlardan sonra acisiz tercih ettim, az acilisinin bile cok aci oldugunu okumustum. 





Bir baska aksam da Ozer Restaurant'taydik. Avrupa'daki benzerlerinin aksine şık ve nezih bir restaurant. Benzerleri derken Turklerin Avrupa'da actigi restaurantlardan bahsediyorum. Cogu hem tat olarak hem de ortam olarak Turkiye'deki orta duzeyde bir lokantanin kalitesine bile yaklasamiyor. Ama Ozer Restaurant'ta guzel bir ortamda lezzetli yemekler yiyebilirsiniz. Restauranti kendimiz acmis gibi gurur duyduk. Turklerden cok yabancilarin tercih ettigi bir mekan. Normalde kuzu etini fazla sevmememe ragmen siparis ettigim Ali Nazik'in etlerini o kadar hizli tuketmeme ben bile sasirdim. Menuyu actiginizda Huseyin Ozer imzali su yaziyla karsilasiyorsunuz: ''Yemegi begenmezseniz, soyleyin ben yerim. '' :)

http://www.ozerrestaurant.com

Ingiliz arkadaslarimizin tavsiyesi uzerine internette yaptigimiz arastirmalarda da hep olumlu yorumlar okuyunca ingilizlerin meshur bes cayini denemek icin rezervasyon yaptirdik Londra'ya gitmeden. Bir cok yerde kiyafet kurallari var, kimisi takim elbise gerektirecek kadar kati, gitmeyi dusunenlerin onceden arastirmasinda fayda var.

Gittigimiz otelin Afternoon Tea ikramlari lezzetli ve tazeydi. Cay olarak ben beyaz cay denedim, Cagri da vintage cay denedi. Cay ve ikramlar sinirsiz ama yenisini isteyemeyecek kadar cok doyuruyor zaten, hatta ben o gun aksam yemegi yeme ihtiyaci bile hissetmedim.



Bunlar da kisa gunun kari :))


Comments

  1. resimler harika çok güzel... iyi seneler....

    ReplyDelete
  2. Yapmak isteyip te yapamadığımız bir şey :( Ne güzel bir gezi olmuş.Fotoğraflar harika ve bloğunun hayranıyım :)

    ReplyDelete
  3. Tesekkurler Demet.. Mutlu, huzurlu seneler :)

    ReplyDelete
  4. Cok tesekkur ederim Asli, mutlu oldum :D

    En yakin zamanda her seyi ayarlayip, dilediginiz yerde, umdugunuzdan da guzel bir gezi yaparsiniz umarim :)

    ReplyDelete
  5. gezmek deyince benim icin de akan sular duruyor :)) ne guzel gezmissiniz, fotograflar super ;)
    mutlu yillar yeniden...

    ReplyDelete
  6. Tesekkurler A-H :)

    Imkanimiz oldukca dolasmak istiyoruz her yeri, sizin o taraflara da geliriz belki bir gun :))

    Mutlu yillar ..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Babe fotoğraflar süpper!! İngilterede herşey çok spesifik zaten siz hakkını vererek gezmişsiniz hani:) London Eye gerçekten de çok büyüleyici bişiy yaa!! Demeden geçemeyeceğim hüseyin Özer de İtalyan mı desem, ressam mı desem kime benziyor çözemedim!! Orada sizle birlikte olmak vardı ... harika görünüyor süper! süper!!

    ReplyDelete
  9. Yorumlar gelmiyor saniyorsun babe ama geliyoooor :)

    Cok keyifliydi ama siz de olsaniz daha da harika olurdu. Nikah tarihini erkene ceksek de 40 gun 80 gece dugun dernek mi yapsak, baya gorusurduk o zaman :D

    Huseyin Ozer biz gittigimiz de yoktu ama Cagri'lar daha once tanismislar, ilginc bir tipi var gercekten ve nerelere gelmis kendini gelistire gelistire, bravo..

    ReplyDelete

Post a Comment