Skip to main content

DERS : Hollandaca KONU: Tiramisu


Hollandaca dersinde bu aralar konumuz yiyecekler, yemek aliskanliklari vs. Surekli yemeklerden konusunca insan ders esnasinda ister istemez acikiyor. Bugunku derste acligimizi biraz olsun yatistiracak bir aktivitede bulunduk ve tiramisu yaptik:) 

Bu italyan tatlisinin tarifini ve malzemelerini Italyan kokenli hocamiz getirdi. Biz de bu tariften faydalanarak kendi tiramisumuzu yaptik. 








Bu yastan sonra ogrenci olmak hala cok hosuma gidiyor, derslerden keyif aliyorum ama bir de boyle aktiviteler olunca daha da eglenceli geciyor.





























Bol bol gulup eglendik ama tiramisuyu da buyuk bir ciddiyetle yaptik, sonunda da cok lezzetli tatlilar cikti ortaya. 














 Cem cektigi fotograflari yayinlayinca icinde benim oldugum fotograflarda da ekleyecegim ama simdilik bensiz bir grup fotografi :)




Comments

  1. Merhaba kursu hangi ülkede görüyorsunuz acaba çok merak ettim ve de tarifi paylaşabilirseniz çok sevinirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Duygu,
      Dil kurslarina Belcika'da gidiyorum. Ben aslinda tiramisuyu pisirilerek hazirlanmis muhallebi ve labne peyniri ile seviyorum, daha cok cheesecake tadinda ama orijinal tiramisu da hafif ve cok lezzetli.
      Malzemeler:
      500gr Mascarpone peyniri
      6 yumurta
      6 yemek kasigi seker
      Kedi dili biskuvi
      Kahve ve likor
      Kakao

      Yapilisi:
      Yumurtalarin sarisi ile beyazi ayrilir. Yumurtalarin sarisi seker ile iyice cirpilir ve mascarpone eklenerek krem haline gelene kadar biraz daha cirpilir. Yumurtalarin beyazi kar haline gelene kadar cirpilir ve diger karisima eklenerek tahta kasik ya da spatula ile dikkatlice karistirilir.
      Kahve hazirlanir ve kedi dili biskuviler kahveye ve amaretto'ya batirilarak yanyana dizilir ve ustu krema ile kaplanir. Bu islemi tatliyi hazirladigin kaba gore ister tek kat ister birkac kat yapabilirsin. En ustte krema olacak sekilde hazirlanan tatli kakao, cikolata parcaciklari, pudra sekeri vs ile susleyebilirsin. Kremayi meyve parcalari ile karistirabilirsin. Amaretto bir cesit badem likoru, onun yerine baska herhangi bir likor kullanabilirsin ya da sadece kahve ile alkolsuz de hazirlayabilirsin. Buzdolabinda en az 4-5 saat beklediginde daha guzel oluyor.
      Afiyet olsun:)

      Delete
  2. yine güzel kareler, ellerinize sağlık canım, harika görünüyor, tadı da eminim öyledir:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim canim:) Sen gel buraya, bu tiramisudan yapayim, bakalim begenecek misin ;)

      Delete
  3. Herkes pek ciddi geldi gözüme:)) Tiramisu`yu yeni keşfetmiş gibiler:))
    Böyle yaşayan kurslar dil öğrenmek için en güzeli:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaha sorma Semi, sanirsin atom parcaliyoruz, fotograflara bakinca kim der iki biskuviyi kahveye sokup cikariyoruz diye :))

      Cok keyif aliyorum dil ogrenmekten, boyle ortamlarda daha da guzel :)

      Delete
  4. Çok güzel bir aktiviteymiş bu yasemen:) Hollandaca kursunda tiramisu yapmak büyük bir değişiklik ve eğlence. Genelde herkes gülüyor aslında fotolarda bir tek kıvırcık saçlı siyahi hatun çok ciddi çıkmış, herhalde hoşlanmıyor fotoğraflardan diye düşünmeden edemedim. Şef tavşan yahut köpek olan mutfak önlüğünü sevdim, bir şeyleri çağrıştırdı ama neydi bulamadım, sanki tanıdık geldi gibi. Tiramisu yeme isteği uyandırdığın bir gerçek. Kremasını mascarpone ile yapıyorlar sanırım orjinalinde ben de öyle yapmıştım bir kere güzel olmuştu. Afiyetle yediğinize eminim:) Yalnız kursta mutfak bile varmış yahu orada başka kurslarda mı var yoksa böyle yemek yapılan ayyy ne şans yahu bayıldım. Ben olsa her dersten sonra topluca bir yemek ziyafeti yapılsın isterdim herhalde:) Bu arada yorumda tarifi yazmışsın sen mascarpone de yazıyor yeni gördüm sorumu geri alıyorum o zaman:):) Daha böyle nice güzel günlerinizin geçmesini diliyorum. Fotoğraflarla biz de eğlencenize ortak oluyoruz pek güzel oluyor. Zarflarım hala ulaşmadı sana sanırım biri daha çok yeni ama diğeri epey oldu yollayalı. Olmadı yeniden yazarım :) Öptüm çok:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Her iki dil kursu da cok eglenceli geciyor, hem ders icinde hem ders disinda bir suru aktivite yapiyoruz :)

      Bahsettigin hatunun poz verme sekli oyle aslinda, genel durusu da oyle hatta..

      Sef tavsanli onluk arkadasim Cem'in, sen soyleyince bana da bir seyler hatirlatti ama tam cikaramadim, sorarim ona bir ara..

      Cok lezzetliydi tiramisu, her turlu tatliyi seviyorum ama cheesecake'in o hafif buruk tadi daha cok hosuma gidiyor :)

      Kurslarin oldugu okul ayni zamanda da 100 yillik bir ortaogretim okulu, yetiskinler icin olan kurslarin yaninda , cocuklar da normal derslerini goruyorlar, asagida yemekhane tarzi bir salon ve yaninda da mutfak var. Orayi kullandik biz bu tiramisu dersi icin..

      Zarflarin ulasmadi, ulasinca mutlaka haber veririm ama ben seninkilerin ulasmasini beklemeden bir yilbasi karti attim bile sana:)

      Opuyorum kocaman:)

      Delete
  5. Ne güzel bir aktivite olmuş böyleeee :)) Ama Yasemenciğim senide birisi çekseymiş ya :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok guzeldi canim gercekten :) Aslinda arkadasim da cekti bir suru fotograf ama henuz bilgisayara atmadi sanirim, o yuzden alamadim, alinca eklerim onlari da yaziya :)

      Delete
  6. Merhabalar , bende geldim :)
    cok hos fotograflar, keske benim kursumda tiramisu ogretseydi :) Fakat ben buralardaki tiramisuyu begenmiyorum. Likorden dolayi tadi hic hosuma gitmiyor. o yuzden kendi tiramisumu yapiyorum hep :) Likorun tadini oldum olasi sevmem, kokuyada burnum cok hassas tiramisunun icinde koktugu anda yiyemiyorum o yuzden Albert Hijn tiramisusu bana gore degil :)
    Yalniz Belcika Hollanda farketmiyor ne kadar da ciddiye aliyorlar bisey yapilacaginda ben hep guluyorum :)
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hosgeldin:)

      Tatlinin her turlusune bayiliyorum, tiramisuyu da her haliyle yerim ama bu tarz tatlilari dusunursek ben daha cok cheesecakeciyim sanirim :) Albert Hijn ya da diger marketlerden hazir alip denemedim hic ama evde kendi istedigin sekilde yaptigin tiramisunun yerini tutmaz heralde ;) Canim istedi bak simdi :))


      Delete

Post a Comment