Skip to main content

Tromsø - Teleferik (Fjellheisen - cable car)



Tromsø'ya hangi mevsimde giderseniz gidin, ister yazin geceyarisi gunesinde (Midnight sun) ister kisin kutup gecesinde (Polar night) sehir manzarasini izlemek isterseniz Tromsø adasinin ana karaya bagli olan karsi tarafina, Tromsdalen'a gecmelisiniz. 



Tromsø'nun daglarina 250 metreye cikaran teleferik Fjellheisen bu bolgede bulunuyor. 



Yaklasik 4 dakika gibi bir surede yukari cikiyorsunuz.



Biz gunun kismen en aydinlik hali diyebilecegimiz zamanda sabah 10 civari gittik Fjellheisen'e. Manzara alacakaranlikta oldukca guzeldi.


Yukarida bu manzarayi izleyebileceginiz bir teras var. 







Usudugunuzde iceri girip restaurantinda ya da kafesinde bir seyler yiyip icip, biraz isinabilirsiniz. 


Yukarida istediginiz kadar kalabiliyorsunuz. Teras disinda bir de harika bir yuruyus alani var, bembeyaz, sakin, huzur dolu.






Bir saat icinde hava alacakaranliktan biraz daha geceye donmeye basliyor. 







Bir kac saat icinde ise sehir tamamen geceye teslim olmus gibi, oysa saat henuz ogleden sonra bir civari. 




Comments

  1. fotoğraflar harika ayy şimdi çok gitmek istedim bak :D ne güzel bir gezi yapmışsınız

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler, git git mutlaka git bence :) Sevgiler..

      Delete
  2. Çok güzel bir yer, masal gibi. Alacakaranlık halini çok beğendim. Nedense o zamanı seviyorum. Geceyken de ışıklar içinde harika. Filmlerde izlediklerimin çoğu bana masal gibi gelirdi gerçekten hani olabilirliğine inanmak biraz güçtü, büyüdükçe biraz reklam gibi de geliyordu veya kandırmaca ama sonra gördüm ki herşey anlatıldığı gibi, aynı ve güzel ve temiz ve masalsı. Burada da o hissi yaşadım şimdi sen anlatıp gezerken. Ne kadar çok güzel yer var dünyanın dört bir yanında ve oralar ne kadar da etkileyici. Bende görmeyi çok arzuluyorum, umarım olur günün birinde. İyi ki gitmişsiniz. Daha nice güzel yerler keşfetmeniz dileğiyle.
    Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evren o kadar buyuk ve biz o kadar kucuguz ki, keske her yeri gezebilsek, her yeri gorebilsek ama zor gibi sanki. Olsun yapabildigimiz kadarini yapalim en azindan ;) Size bol bol gezmeler diliyorum, saglikla, huzurla :)

      Delete
  3. Yasemen 2-3 ay boyunca teleferik, bakım nedeni ile kapatılmış. Bu manzarayı görmek için başka önerin var mı? Katedralin olduğu yerden de bir şeyler görünüyor mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa uzuldum simdi, subatta aciliyormus tekrar, az once baktim :/ Katedral dedigin piramit gibi olansa deniz seviyesindeydi o yanlis hatirlamiyorsam, adanin karsi tarafinda sadece.
      Tourist Information Office'e sorarsaniz alternatif gidebileceginiz bir yer varsa manzara icin en iyi tavsiyeyi onlardan alabilirsiniz, ben bilemedim, belki yuruyerek yukari cikilan aktiviteler falan vardir.

      Delete

Post a Comment